Serwis Xiaomi
Jeszcze dziesięć lat temu mało kto słyszał o marce Xiaomi. Firma Xiaomi Technology powstała w 2010 roku w Chinach. Do tej pory pokutuje przekonanie, że w Polsce mało kto naprawia telefony tego chińskiego producenta. Wbrew pozorom serwis urządzeń Xiaomi istnieje, a sieć punktów napraw jest szeroko rozwinięta kraju.
Xiaomi – co to za marka?
Prywatny import telefonów z Chin do Polski i samodzielna ponowna instalacja oprogramowania smartfonów Xiaomi było zadaniem dla niszowej społeczności pasjonatów marki. Grupa ta, poprzez liczne fora internetowe i media społecznościowe skutecznie rozreklamowała markę w kraju. Gdy Xiaomi wchodziło oficjalnie do Polski w 2016 roku miało już w Polsce ugruntowaną renomę. Obecnie firmę Xiaomi zna już chyba każdy posiadacz jakiegokolwiek smartfona. Smartfon Xiaomi Redmi Note jest przykładem bardzo udanej serii Xiaomi Redmi, która doczekała się obecnie aż 11 premier tego jednego modelu telefonu na polskim rynku.
Czy telefony Xiaomi są dobre?
Tani i dobry – takimi synonimami określane były smartfony producenta modelu Xiaomi Redmi Note. Smartfony Xiaomi od początku zwracały na siebie uwagę bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. Wizerunek marki wzorowany był na Apple. Jednak szybko Xiaomi obrało własny kierunek rozwoju stając się czołowym producentem elektroniki użytkowej nie tylko w Chinach, jak i na całym świecie. Obecnie przy dużej konkurencji innych mniej znanych marek z Chin smartfony Xiaomi nie są już tak konkurencyjne cenowo. Jednak ich jakość wciąż stoi na wysokim poziomie.
Czy Xiaomi ma gwarancję?
Obecnie smartfony Xiaomi można nabyć w Polsce dwoma kanałami. Kanał pierwszy, oficjalny to sklep Mi Store lub oficjalni dystrybutorzy, jak np. operatorzy sieci komórkowych lub sieciowe sklepy internetowe. Drugi kanał to import prywatny z Chin. Wiele osób kuszonych niższymi cenami importuje na własną rękę urządzenia Xiaomi, po czym sprzedaje je na popularnych portalach aukcyjnych. Taki smartfon jednak nie posiada polskiej gwarancji.
Jak sprawdzić czy Xiaomi ma gwarancję w Polsce?
Problem weryfikacji pochodzenia smartfonów został zidentyfikowany przez producenta. W Polsce istnieje Autoryzowane Centrum Serwisowe Xiaomi. Firma CCS (Cyfrowe Centrum Serwisowe) udostępnia narzędzie, które pozwala zidentyfikować pochodzenie smartfona Xiaomi po numerze IMEI. Centrum serwisowe Xiaomi serwisuje telefony wyłącznie z oficjalnej, polskiej dystrybucji. Oficjalny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny może być realizowany wyłącznie dla smartfonów z oficjalnej dystrybucji.
Czy Xiaomi ma serwis w Polsce?
Odpowiedź na powyższe pytanie już padła. Xiaomi ma serwis w Polsce realizowany przez firmę CSS. Oficjalnym serwisem objęte są tylko telefony pochodzące z Polskiej dystrybucji. Pamiętajmy jednak, że smartfon Xiaomi to urządzenie jak każde inne. Naprawa telefonów Xiaomi może być zlecona w dowolnym serwisie gsm.
Jak zgłosić gwarancję Xiaomi?
Producent Xiaomi realizuje naprawy gwarancyjne door-to-door. Nie jest więc konieczne, aby samodzielnie dostarczyć uszkodzony telefon do serwisu. Wystarczy wypełnić właściwy formularz na stronie producenta Mi Store, a kurier sam odbierze naszą przesyłkę. Oczywiście wciąż istnieje możliwość dostarczenia urządzenia do punktu Mi Store.
Pamiętaj, że w celu realizacji naprawy w okresie gwarancji w serwisie Xiaomi konieczne jest udostępnienie dowodu zakupu, na którym zamieszczony jest numer IMEI urządzenia. Pozwala to na weryfikację okresu gwarancji (wszystkie urządzenia Xiaomi objęte są 24-miesięcznym okresem gwarancyjnym) oraz pochodzenia urządzenia (jak wspomnieliśmy wcześniej, z obsługi gwarancyjnej wyłączone są urządzenia z nieoficjalnego importu z Chin).
Autoryzowany punkt na bieżąco informuje użytkownika o statusie naprawy, a także co zostało naprawione.
Serwis Xiaomi – co obejmuje
Gwarancyjny, jak i pogwarancyjny serwis Xiaomi w autoryzowanym punkcie serwisowym powinien obejmować wszystkie usterki, jakie pojawią się podczas użytkowania naszego smartfona. Jeśli wada pojawiła się podczas prawidłowego użytkowania smartfona, serwis gwarancyjny powinien podjąć się naprawy bezpłatnie. Jeśli jednak w toku postępowania gwarancyjnego okaże się, że usterka powstała w wyniku uszkodzeń spowodowanych nieprawidłowym użytkowaniem telefonu, serwis gwarancyjny może nie podjąć się naprawy lub zrealizować naprawę odpłatnie. Gdy koszt naprawy okaże się zbyt wysoki
Najczęstsze usterki smartfonów Xiaomi, które pojawiają się w opiniach użytkowników, a które mogą być naprawione w ramach gwarancji zostały wymienione niżej.
Słaba bateria w smartfonie Xiaomi
Bateria, która rozładowuje się zbyt szybko lub bateria nie trzyma ładowania to jedna z podstawowych usterek, z jaką borykają się użytkownicy smartfonów Xiaomi. Tu producent jasno określa, że okres gwarancyjny na baterię to 6 miesięcy, co powinno wystarczyć w normalnym użytkowaniu. Gdy korzystamy ze smartfona bardziej intensywnie, musimy liczyć się z tym, że bateria będzie się szybciej rozładowywać. Szybciej też bateria ulegnie zużyciu. Tutaj z pomocą przychodzą nieautoryzowany serwis Xiaomi, jak np. nasz, czyli Screenlab, gdzie wymiana baterii może być wykonana od ręki, a koszt wymiany akumulatora będzie przystępny.
Smartfon Xiaomi gubi zasięg
Czasem użytkownicy skarżą się, że telefon Xiaomi gubi zasięg – albo sieci komórkowej, lub wifi. Problem leży prawdopodobnie po stronie płyty głównej lub anten. Taką usterkę koniecznie trzeba zgłaszać do serwisu Xiaomi. Jeśli problem nie występuje regularnie lub często, będzie on trudny do zdiagnozowania. Jeśli jednak awaria jest oczywista, naprawa będzie prostsza.
Smartfon Xiaomi nie reaguje na dotyk
Sporadyczny przypadek usterki nowego smartfona Xiaomi to brak reakcji na dotyk. Ekran nie włącza się pod wpływem dotyku. Tu przyczyny należy doszukiwać się w uszkodzonym panelu LCD. O ile awaria powstała w przeciągu 2 lat od daty zakupu smartfona i nie wynikła w wyniku np. mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza, autoryzowany serwis gwarancyjny Xiaomi zrealizuje naprawę urządzenia bezpłatnie. Jeśli nie to zapraszamy do nas – z pewnością poradzimy sobie również z takim zleceniem naprawy.
Zobacz także: