Smartfony iPhone znane są nie tylko z ponadprzeciętnej jakości i wydajności. Producent Apple chwali się posiadaniem dużej sieci autoryzowanych serwisów naprawczych. Co można naprawić w serwisie Apple? Od czego zacząć?
Jakie naprawy w serwisie Apple?
iPhone’y mimo wszystko nie są nadzwyczajnymi telefonami. Podobnie jak inne smartfony posiadają kruche obudowy oraz psujące się podzespoły. Bateria iPhone również nie jest wieczna. Już po kilkuset cyklach ładowania, czyli po dwóch lub trzech latach średnio intensywnego użytkowania może zacząć nam przeszkadzać spadek wydajności akumulatora.
Zespół techników serwisu iPhone widział już pewnie wszystko. Istnieje cała lista czynności i napraw, które można wykonać w autoryzowanym serwisie Apple. Serwis iPhone realizuje takie naprawy, jak np.:
- wymiana baterii (akumulatora) iPhone,
- wymiana uszkodzonego wyświetlacza iPhone.
- wymiana pękniętej szybki iPhone,
- wymiana uszkodzonej obudowy lub “plecków” iPhone,
- wymiana gniazda ładowania Apple,
- serwis głośnika smartfona iPhone,
- naprawa mikrofonu iPhone.
Wymiana baterii w serwisie iPhone
iPhone’y wyposażone są w dobre baterie, objęte 6-miesięczną gwarancją producenta, jednakże już po dwóch lub trzech latach może zacząć Ci doskwierać nagły spadek mocy. Telefon mimo znakomitych parametrów technicznych zaczyna się rozładowywać szybciej. Wskaźnik poziomu baterii przestaje być miarodajny. Aplikacje działają mniej płynnie, a smartfon się “przycina”. To pierwszy sygnał, aby zacząć interesować się wymianą akumulatora w iPhone. Wymiana baterii w serwisie iPhone nie jest szczególnie drogą usługą, a pozwala tchnąć nowe życie w telefon.
Wymiana obudowy iPhone
Tylna klapka iPhone jest bardzo podatna na stłuczenia. Może nie tak bardzo, jak ekran smartfona, gdyż tył jest najczęściej chroniony przez etui lub dodatkowe ochronne plecki. Jednak jeśli jesteśmy fanami oryginalnego designu Apple, nosimy swój telefon bez dodatkowej obudowy. Narażamy w ten sposób plecki na uszkodzenia mechaniczne. Pęknięcie obudowy tylnej iPhone kwalifikuje go do natychmiastowej naprawy. Brak serwisu w tym momencie może prowadzić do bardziej rozległych uszkodzeń.
Wymiana pękniętego wyświetlacza w serwisie IPhone
Wymiana pękniętego wyświetlacza w serwisie Apple to chyba najczęstsza usługa serwisowa. Wielu z nas doświadczyło już pękniętej matrycy w smartfonie. Przy groźniejszych upadkach telefonu z wysokości nawet dodatkowe twarde szkło ochronne nie pomaga i wyświetlacz pęka. Naprawa wyświetlacza w serwisie iPhone polega na wymianie uszkodzonego szkiełka wyświetlacza, warstwy dotykowej i matrycy. Nie jest to błahe zadanie. Warto więc powierzyć je zaufanemu serwisowi naprawczemu, który rzetelnie podejdzie do sprawy. Jeśli okaże się, że uszkodzona jest jedynie szybka, a sam wyświetlacz działa bez zarzutu, sprawa jest nieco prostsza. Wymiana samej szybki jest usługą tańszą i mniej skomplikowaną, niż całkowita wymiana modułu wyświetlacza.
Wymiana szybki ochronnej iPhone
Wymiana szybki lub folii ochronnej iPhone jest zadaniem dość prostym. Te akcesoria przystosowane są do samodzielnej aplikacji przez niedoświadczonych użytkowników. Nie wszyscy czują się jednak na siłach, aby samodzielnie zakładać szkło lub folię ochronną. Profesjonalny serwis Apple takie zlecenia również załatwia “od ręki”. Jednocześnie w serwisie uzyskamy poradę, czy lepsze jest szkło ochronne, a może folia na ekran. W wielu miejscach szybkę ochronną nakleja się przy okazji wymiany całego wyświetlacza iPhone.
Wymiana gniazda ładowania iPhone
W starszych modelach iPhone dość częstą przypadłością było brudzące się gniazdo ładowania. Z upływem czasu zanieczyszczenia były na tyle duże, że spowalniało to ładowanie smartfona. Całe szczęście takie gniazdo ładowania można z powodzeniem wyczyścić, a w ekstremalnych przypadkach nawet wymienić w autoryzowanych serwisie Apple. Nowe iPhone’y mają możliwość ładowania bezprzewodowego – gniazdo ładowania już nie jest aż tak eksploatowane.
Jak długo trwa serwis iPhone
Serwis iPhone w zależności od stopnia przeprowadzanych napraw może trwać od kilkunastu minut do kilku dni. Istnieje wiele punktów naprawy smartfonów, w których usterki usuwane są od ręki. Bardziej renomowane serwisy naprawcze wymagają pozostawienia smartfona w punkcie nawet na kilka dni w zależności od obłożenia. Jeszcze inaczej sprawa wygląda, gdy zdecydujemy się na naprawę z dostawą kurierem. W takim przypadku doliczyć należy dodatkowe trzy lub cztery dni, gdy telefon jest transportowany do serwisu Apple, a potem z niego wraca. Jeśli mieszkamy w mniejszej miejscowości naprawa iPhone z dostawą kurierską do punktu serwisowego może być jedynym sposobem na skuteczne usunięcie usterki, gdy w pobliżu nie ma odpowiedniego miejsca, gdzie możemy naprawić smartfon.
Jaki serwis Apple wybrać?
W wyborze serwisu Apple warto kierować się opiniami dotychczasowych klientów oraz renomą punktu. Nikt nie powie Ci więcej, niż zadowolony lub niezadowolony klient. Obecnie zarówno niezależne, jak i autoryzowane serwisy Apple pracują na oryginalnych podzespołach, co pozwala przedłużyć gwarancję na iPhone na dodatkowy okres. Niezależne serwisy Apple mogą zaproponować naprawę w oparciu o zamienniki, co też nie jest złym pomysłem. Mimo braku oryginalnej gwarancji od Apple naprawiane elementy mają wciąż gwarancję producenta części, a także serwisu naprawczego. Tymczasem naprawa w oparciu o alternatywne podzespoły pozwoli zaoszczędzić kilka złotych.
Zobacz także:
- Wymiana baterii iPhone 7
- Wymiana baterii iPhone 8
- Wymiana baterii iPhone 6s
- Wymiana baterii iPhone 11
- Wymiana baterii iPhone X
- Wymiana baterii iPhone Xs
- Wymiana wyświetlacza iPhone X
- Wymiana baterii iPhone 11 Pro
- Wymiana baterii iPhone XR
- Wymiana wyświetlacza iPhone 8
- Wymiana baterii iPhone SE 2020
- Wymiana baterii iPhone 6